مهارت آموزی سربازان در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسعه می یابد

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای برارائه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان ، صبح امروز محمدحسینی مدیر کل فنی و حرفه ای استان با سردار دبستانی فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی مستقر در زیباکنار دیدار و گفتگو کرد .

محمدحسینی در این نشست، آموزش های مهارتی در پادگان ها و مراکز نظامی را فرصتی مناسب برای سربازان در جهت یادگیری و ارتقاء آموزش های مهارتی جوانان ذکر کرد و بر ارائه و گسترش این آموزش ها در سطح مراکز آموزشی نظامی تاکید کرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان  با بیان اینکه بازار کار با خروجی دانشگاه ها همخوانی ندارد عنوان داشت : امروز برای اداره کشور فن و مهارت نیاز است وآموزش های مهارتی می تواند راه حلی مناسب برای جوانان غیور این مرز و بوم باشد که پس از طی خدمت دوره ضرورت در جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار به این عزیزان یاری رسان باشد .

وی مهارت آموزی به سربازان در طول دوران خدمت را یک فرصت بزرگ دانست و اظهار کرد: اگر در طول مدت خدمت سربازی در کنار انجام وظایف سربازان به عنوان حافظان این مرز و بوم یک یا چند مهارت به آنان آموزش داده شود، ورود آنان به بازار کار و حضور در عرصه های اجتماعی پس از پایان دوران خدمت مقدس سربازی بسیار آسان تر می شود.

در ادامه این دیدار سردار دبستانی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فاقد مهارت اظهارداشت: دوران دو ساله خدمت مقدس سربازی برای جوانان بهترین فرصت برای کسب توانمندی است تا بتوانند پس از پایان خدمت، حضور فعال و ارزشمندی در جامعه داشته باشند.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای اظهارداشت: ما از ارائه آموزش های مهارتی به سربازان به دنبال یک هدف مهم هستیم که آن اشتغال و مهمتر از آن کار آفرینی می باشد، و مهارت‌آموزی می تواند مشکلات شغلی سربازان را مرتفع نماید.

سردار دبستانی عنوان کرد:  بایستی آموزش ها به گونه ای باشد که هر سرباز وظیفه ، پس از طی پایان دوره خدمت سربازی علاوه بر دارا بودن گواهینامه پایان خدمت می تواند دارای گواهینامه فنی و حرفه ای نیز باشد تا بتواند به سرعت وارد بازار کار شود.

در ادامه فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء همکاری ها و تعاملات طرفین بتوان شاهد گسترش آموزش های مهارتی در سطح پادگان های نظامی استان باشیم.

مهارت آموزی سربازان در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسعه می یابد
مهارت آموزی سربازان در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسعه می یابد

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي ساعت ۱۲:۱۹
  • تعداد بازدید: 997